Så er der nyt fra Tårs Autoteknik
Her i ugen var der el-bils dag på værkstedet️Der var service på en Renault Zoe Og 2 stk. Tesla Y.
Fælles for dem alle, var at deres varmepumper manglede imellem 15-30% af deres kølemiddel i systemet
Dette er ikke længere kun et problem for din og min komfort. Dette er faktisk også dårligt nyt for din rækkevidde. Anlægget bliver brugt til at køle komponenter og batteripakke. Og et anlæg uden den foreskrevne mængde af kølemiddel vil i sagens natur også få bilens kompressor til, at arbejde ekstra hårdt, hvilket til gengæld også vil gå ud over din rækkevidde. Vi anbefaler derfor, som udgangspunkt at få serviceret anlægget årligt på en elbil.
Herunder ses også et billede af det inderste, af de 5 kabinefiltre, som sidder i en Tesla Y. Bilen er 2 år gammel, og har gået lige omkring de 60.000km. Det foreskrevne service interval for disse filtre er også 2 år. Men vores fugtige vejr er nok ikke indregnet i fastsættelsen for dette interval. For det inderste, og de yderste filtre var, som det kan ses, relativt godt angrebne af mug/svamp. Det er måske ikke så optimalt, siden ALT luft, som kommer ind i bilens kabine, går igennem disse filtre. En årlig udskiftning, med dette taget i betragtning, er måske ikke helt ved siden af
Der er også olie og oliefilter i gearkassen på en Tesla Y. Vi har efter aftale udskiftet dette på den ene af disse biler. Bilen har kun gået omkring de 60.000km., så det er lidt tidligt. Men det er mere for at danne os vores egne erfaringer, at vi har gjort det allerede nu. Tesla har ingen udskiftnings intervaller på denne olie og filter. Men intet holder evigt. Vores egne erfaringer sammenholdt med kollegaers gør, at vi anbefaler at få udskiftet denne olie hver 90.000km / 4år.
Tænger din bil, om det er el, hybrid eller fossil, til service eller reparation, så er vi klar med uddannelse, udstyr og knowhow.
Det ordner vi
Fælles for dem alle, var at deres varmepumper manglede imellem 15-30% af deres kølemiddel i systemet
Dette er ikke længere kun et problem for din og min komfort. Dette er faktisk også dårligt nyt for din rækkevidde. Anlægget bliver brugt til at køle komponenter og batteripakke. Og et anlæg uden den foreskrevne mængde af kølemiddel vil i sagens natur også få bilens kompressor til, at arbejde ekstra hårdt, hvilket til gengæld også vil gå ud over din rækkevidde. Vi anbefaler derfor, som udgangspunkt at få serviceret anlægget årligt på en elbil.
Herunder ses også et billede af det inderste, af de 5 kabinefiltre, som sidder i en Tesla Y. Bilen er 2 år gammel, og har gået lige omkring de 60.000km. Det foreskrevne service interval for disse filtre er også 2 år. Men vores fugtige vejr er nok ikke indregnet i fastsættelsen for dette interval. For det inderste, og de yderste filtre var, som det kan ses, relativt godt angrebne af mug/svamp. Det er måske ikke så optimalt, siden ALT luft, som kommer ind i bilens kabine, går igennem disse filtre. En årlig udskiftning, med dette taget i betragtning, er måske ikke helt ved siden af
Der er også olie og oliefilter i gearkassen på en Tesla Y. Vi har efter aftale udskiftet dette på den ene af disse biler. Bilen har kun gået omkring de 60.000km., så det er lidt tidligt. Men det er mere for at danne os vores egne erfaringer, at vi har gjort det allerede nu. Tesla har ingen udskiftnings intervaller på denne olie og filter. Men intet holder evigt. Vores egne erfaringer sammenholdt med kollegaers gør, at vi anbefaler at få udskiftet denne olie hver 90.000km / 4år.
Tænger din bil, om det er el, hybrid eller fossil, til service eller reparation, så er vi klar med uddannelse, udstyr og knowhow.
Det ordner vi
Tårs Autoteknik er kommerciel partner med VORES Tårs og oplysningerne er hentet fra deres Facebookside. Støt lokalt og giv en tommel op på deres side.
Se mere om Tårs Autotekniks på deres hjemmeside.